close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ליסינג- דברים שכדאי לדעת אודות ליסינג תפעולי וליסינג מימוני

מערכת שורשכד אייר, תשעה13/05/2015

מה ההבדל בין ליסינג תפעולי למימוני ומה מתאים לכם?

תגיות:
ליסינג תפעולי או מימוני? לעיתים אנו מתלבטים בין שתי האפשרויות. כשאנו נמצאים בפתח בחירה בין סוגי ליסינג שונים, כדאי להתבונן ולשים לב להבדלים המהותיים שבין השניים. קיימות נקודות מפתח ספורות שעליהן רצוי לתת את הדעת: תחזוקת הרכב, בעלות על הרכב, תשלום חודשי, הטבות מס, סכום ראשוני נדרש ועלויות אחרות מסוג שונים ומשונים. החלטה נבונה על המסלול הנכון תלויה בפרמטרים מסוימים, כאשר לכל ארגון או אינדיבידואל מסלול אחר, בהתאמה עם הצרכים, יחד עם הסטאטוס הפיננסי והכלכלי.

ליסינג תפעולי – טכניקה לחכירת רכב. במסגרת זו, הבעלות על הרכב נשארת אצל חבר הליסינג, זאת בעוד החוכר משלם לחברה בעבור שימוש, תחזוקה ותפעול של הרכב.

ליסינג מימוני – טכניקה נוספת באמצעותי מקבל הלקוח בעלות מלאה ושלמה על הרכב. זוהי שיטה באמצעותה משלם הלקוח סכום התחלתי בשיעור כלשהו מערך הרכב, עליו הוסכם מראש, בתוספת תשלום חודשי קבוע המבטא את ערך המימון וערך הרכב. לאור כך שבליסינג מימוני הקונה מחזיק בבעלות מלאה על הרכב, הרי שהוא נושא בעלויות המלאות על אחזקתו.

ליסינג תפעולי – הבעלות על הרכב נותרת, כאמור, בידיה של חברת הליסינג, בעוד שבליסינג מימוני, משלם החוכר עבור עלות הרכב במטרה שיקבל את הבעלות על שמו, בעתיד הנראה לעין. מהאספקט החשבונאי, הרי שהרשויות רואות בלקוח שבחר בשיטת ליסינג מימוני, כבעלים החוקי של הרכב.

הוצאות שוטפות ותחזוקת הרכב – ליסינג תפעולי יודע לספק שקט נפשי במידה מספקת, תוך שהוא מפנה זמן עבור מטלות אחרות וזמן פנוי, שהרי בדרך זו תחזוקת הרכב מצויה באחריות של חברת ליסינג תפעולי – השירות המועדף, לרוב, על ידי חברות המחזיקות בצי רכבים. לעומת זאת, בשיטת ליסינג מימוני, החוכר אחראי לכל ההוצאות השוטפות, מה שדורש ממנו לטפל בענייני ביטוחים, טיפולים תקופתיים, תשלומי אגרות וכו'.

תשלום חודשי – לקוח של ליסינג מימוני צריך לשלם בשיעור המהווה נגזרת מערך הרכב, עלות המימון והסכום הראשוני ששולם. בניגוד לכך, ליסינג תפעולי מורה על תשלום הנובע בשל השימוש ברכב, יחד עם הוצאות שוטפות המגיעות עם הטיפול ברכב. במקרים רבים, התשלום החודשי נמוך יותר בליסינג מימוני. על אף האמור, רצוי לקחת בחשבון הוצאות שונות, כדוגמת – טיפולים תקופתיים, ביטוח ואגרת רישוי, שעל החוכר לשלם בשיטה המימונית.

ליסינג מימוני מהווה צעדים מעטים לפני רכישה וקבלת בעלות מלאה על הרכב, ועל כן הסכום הראשוני לתשלום יהיה בשיעור של 30% בממוצע (יכול לנוע בין 20% ל-40%) מערכו של הרכב, זאת בעוד אין תשלום שכזה בליסינג תפעולי.

הטבות מס – רשויות המס מכירות בשיטת ליסינג מימוני כרכב בבעלות החוקר; כך חברה בע"מ, או עוסק מורשה, נהנים למעשה מהטבות מס זהות, או לכל הפחות דומות לאלו הניתנות עם בעלות מלאה על כלי הרכב.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה